داماش 0-1 سپاهان/ سلام بر صدر
در روزی که هیچ کدام از دوتیم نمایش خوبی از خود نشان ندادند،سپاهان با یک برد به صدر سلام کرد.
آدینه چهاردهم بهمن ماه نود.هفته ی بیست و چهارم لیگ برتر. جام خلیج فارس.ورزشگاه دکتر عضدی رشت داماش گيلان0- 1(گل دقیقه 88 عماد رضا)سپاهان اصفهان نتيجه بازي رفت: سپاهان 3- داماش صفر تماشاگر: صفر نفر! - هوا: نیمه آفتابی. داور:محمدرضا اکبریان- کمک داوران: رسول فروغی و تورج عیوض محمدی- داور چهارم:محمد ملکی-ناظر:حاتم بک پور. کارت زرد: مگنو باتیستا دقیقه 50 و عباس آقایی دقیقه 62( داماش) ابوالحسن جعفری دقیقه60 و هاشم بیگ زاده دقیقه ( سپاهان) داماش گیلان: میلاد فراهانی،علی رضا نظیف کار،حسین
کوشکی،مگنو بلاتیستا،محمد مختاری،ابوذر رحیمی،عباس آقایی( از دقیقه 77 علی
رضا جهانبخش)،حسین ابراهیمی( از دقیقه 89 بهنام افشه)،میلاد زنیدپور،محمد
رضا مهدوی،محمد غلامی. سرمربی: مهدی تارتار. سپاهان اصفهان: رحمان احمدی،محسن بنگر،هادی تامینی،ابوالحسن
جعفری(از دقیقه 75 مهدی جعفر پور،)هاشم بیگ زاده،حسن اشجاری،مهدی
کریمیان،جلال حسینی،فابیو جان واریو(جواهر سوکای از دقیقه 58)،سوبر
سزارگوریا،مهدی سید صالحی(از دقیقه 73 عماد رضا). شرح بازی: داماش و سپاهان در حالی در استادیوم خالی از
سکنه ی عضدی رشت! به مصاف هم رفتند که نیمی از دیدگان فوتبال دوستان ایران
را به سوی خود جلب کرده بودند، چرا که با توجه به باخت استقلال در داربی
پایتخت و فاصله ی نزدیک امتیازی سه تیم تراکتور و سپاهان و استقلال هر
اتفاقی می توانست سند پیشگامی لیگ را بین سه تیم مذکور جابجا کند. از سوی
دیگر داماش که این روزها خبرهای خوبی برای سر و سامان گرفتنش به گوش می رسد
بیش از هر تیم دیگری به برد در این مسابقه احتیاج داشت.سه امتیازی که
برایش از نان شب واجب تر بود و برابری می کرد با هوا برای زنده ماندن!هرچند
که در نهایت نرسید به آنچه که خواسته اش بود. نیمه اول: بازی با میدان داری داماشی ها
آغاز شدویک فرار از سوی مهدوی و شوت پشت هجده او و چند دقیقه بعد تک به تک
میلاد زنیدپور و شوت از داخل محوطه ی جریمه که هر دو را رحمان احمدی به
خوبی مهار کرد و به اصطلاح خودش را با این توپ ها گرم نمود.چند دقیقه بعد
سانتر سزار بر روی دروازه ی داماش را می توانست سید صالحی به گل اول سپاهان
تبدبل کند که با پرچم کمک داور به نشانه ی آفساید از این امر باز ماند. هرچه اما از زمان این نیمه می گذشت بازی
کسالت آورتر و کم هیجان تر ادامه پیدا می کرد.و گزاف نگفته ایم اگر بگوییم
این آرام ترین بازی داماش در این فصل بود.گواه این مدعا هم صفر دقیقه ای
بود که داور به عنوان وقت تلف شده منظور کرده بود!! انگار هر دو تیم مشتاق
بودند زودتر به رختکن بروند. نیمه دوم: بازی در نیمه دوم هم همانند چهل و پنج دقیقه
ی اول با یک بازی بی هدف و سرگردان آغاز شد.توپ اغلب در میانه زمین
سرگردان بود و کمتر موقعیت گل زنی برای مهاجمان دو تیم به وجود آمد.سپاهان
که در این بازی از چهار بازیکن گیلانی در زمین سود می برد کاملا به سبک
بازی حریف آشنا بود و اجازه ی خود نمایی به بازیکنان داماش را نمی دادند.
درست در چند دقیقه به پابان مسابقه بیشتر نمانده بود که سپاهان از تنها
موقعیت حساس خود استفاده نمود و گل خود را به ثمر رساند. داماش که در هیچ
کدام از لحظات بازی انگیزه و برش یک تیم برنده را نداشت تا پایان هم
نتوانست نتیچه را تغییر دهد. گل: داماش 0-1 سپاهان: کرنر ارسالی حسن اشجاری
را محسن بنگر با ضربه ی سر به سمت چهار چوب زد و در آستانه ی دروازه عماد
محمد رضا با سینه وارد دروازه ی فراهانی کرد.داماشی ها در این صحنه اعتقاد
به هند داشتند. بهترین بازیکن: عماد محمد رضا، تعویض طلایی کرانچار در روزی
که در جمع بیست و دو بازیکن دو تیم بازیکن شاخصی نبود لقب بهترین بازیکن
میدان را از آن خود کرد. اتفاق ویژه: ورزشگاه سوت و کور و بی روح عضدی رشت خود
گویای هر اتفاق ویژه ای بود. در حالی که رییس گبلانی کمیته ی انظباطی با
حضور در شبکه ی باران از عملکرد خود در صدور این حکم راضی و خشنود بود اما
به یقین کمتر کسی در دنیای فوتبال از احکام این چنینی استقبال می کند.