سایت گل- اکبر میثاقیان سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی فردای تیمش مقابل پرسپولیس در پاسخ به ادعاهای چند روز اخیر سرخپوشان مبنی بر آلوده بودن آب آشامیدنی در فولادشهر پاسخ جالبی داد: در زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم، تمرین مان در زمین های کشاورزی بود و از آب جوب می خوردیم و چیزی مان هم نمی شد!

اكبر ميثاقيان در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر پرسپوليس گفت: همه تيم‌هاي دنيا در مقطعي دچار مشكل مي‌شوند اما استقلال و پرسپوليس هميشه بزرگ هستند. در اينكه پرسپوليس هميشه پرسپوليس است، هيچ شكي نيست. رونق فوتبال ما به اين دو باشگاه بستگي دارد. فوتبال به خاطر اين دو تيم پرتماشاگر است. طرفداران ما كه در هرمزگان به ديدن بازي‌هايمان مي‌آيند، اول طرفدار يكي از اين دو تيم هستند. پرسپوليس هميشه جزو سه تيم اول اين فوتبال بوده و تيمي مثل سپاهان به تازگي وارد جمع قهرمانان شده است.


 وي ادامه داد: بازي فردا سخت‌ترين بازي من در چند سالي است كه من مربيگري مي‌كنم چون اين بازي براي حريف بسيار مهم است. ما تازه دو ماه است كه به ليگ برتر آمده‌ايم و برايمان افتخاري است كه با پرسپوليس بازي مي‌كنيم. ما يك بار در بازي دوستانه اين تيم را شكسته داده‌ايم اما آن بازي ملاك نيست چون بازي اصلي ما فرداست. به ياري خدا فردا هم پيروز مي‌شويم.

 ميثاقيان در ادامه گفت: از اينكه دربازي فردا تماشاگري حضور ندارد، ناراحتيم. ممكن است آنها به من بگويند اكبر ضدفوتبال اما من از اين حرف ناراحت نمي‌شوم و شايد حتي اين حرف باعث شود كه روحيه من بالا برود. من ممكن است گاهي در دوران مربيگري‌ام شيطنت كرده باشم و ضد فوتبال را در دستور كارم قرار داده باشم اما اكنون تيم من به خوبي فوتبال بازي مي‌كند. در مجموع بايد بگويم كه تماشاگران باعث بهتر شدن بازي مي‌شوند.

 در ادامه خبرنگاري به ميثاقيان گفت، حالا كه مي‌گوييد بايد به پرسپوليس كمك شود آيا حاضريد فردا به اين تيم ببازيد تا كمكش كنيد؟ سرمربي آلومينيوم گفت: من فردا سرم را مي‌دهم كه تيمم برنده شود. من گفتم بايد به پرسپوليس كمك كنيم نه اينكه به آن راه بدهيم. آنها اگر توانستند ما را ببرند، مباركشان باشد. اما فردا ما هم فقط براي پيروزي به ميدان مي‌رويم. بازي فردا جنگي است كه هردو طرفش شبيه هم هستند.

ميثاقيان در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه نگران نيست اگر برابر پرسپوليس نتيجه نگيرد، بركنار شود، كه وي در پاسخ گفت: پاسخ اين سوال طولاني است. اگر بخواهم به اين سوال پاسخ بدهم، بايد درباره اينكه در ليگ يك چه شرايطي با اين تيم داشتم و چطور آن را به ليگ برتر آورده‌ام صبت كنم. وظيفه من اين است تا آخرين لحظه بجنگم و بيش از اين چيزي نمي‌گويم.

 در ادامه نشست و در حالي كه ميثاقيان قصد داشت كمي آب بنوشد، يكي از خبرنگاران به شوخي به او گفت: مراقب باشد كه آب مسموم نباشد، ميثاقيان هم با خنده پاسخ داد: زماني كه ما فوتبال بازي مي‌كرديم، يك جوي آب از كنار زمين ما مي‌گذشت كه ما هر وقت ما تشنه‌مان مي‌شد خم مي‌شديم و از آن آب مي‌خورديم. حالا با قديم خيلي فرق كرده است. نبايد آب‌معدني‌ها را بدنام كنيم اما در بازي پرسپوليس – سپاهان حتما چيزي بوده است. ما در گذشته با مشت آب مي‌خورديم وچيزيمان نمي‌شد اما حالا وضعيت فرق كرده است. بازيكنان پرسپوليس بايد آزمايش شوند كه معلوم شود كه چه اتفاقي برايشان افتاده است.

 ميثاقيان در ادامه با مقايسه بازيكنان ايراني و اروپايي گفت: بازيكنان تيم‌هاي من هميشه زياد مي‌دوند چون شيوه كار ما اينگونه است. اما مجموعه بازيكنان ايراني هرگز به اندازه اروپايي‌ها نمي‌دوند. چون اگر اينگونه بود، وضعيت فوتبال ما بهتر از اين بود.

 جالب اینکه ژوزه هنگام ورود به سالن نشست با اكبر ميثاقيان روبه‌رو شد و با بي‌اعتنايي از كنارش گذشت. وقتي خبرنگاري در اين باره سوال كرد، او در پاسخ گفت: شايد از روي عمد به او بي‌اعتنايي كرده باشم. ما پيش از فصل ديداري دوستانه مقابل آلومينيوم برگزار كرديم كه در پايان آن بازي از ميثاقيان تشكر كردم اما او به من گفت كه بهتر است به پرتغال برگردم. من هيچ‌وقت با چنين فردي حرف نمي‌زنم.